Talent & Talent

on tourHet nieuwe seizoen staat voor de deur.

Een seizoen waarin ik twee verschillende tournees ga doen. Ten eerste natuurlijk mijn solo programma genaamd STRINGDANCE 2, dat zoals de titel al aangeeft het vervolg is op het solo programma dat ik vorig seizoen deed, maar nu aangevuld met een aantal nieuwe composities. Ik heb behoorlijk wat nieuwe composities geschreven en een daar van heeft een walking bass zoals in WALK OVER, met dat verschil dat dit nieuwe stuk een zeer swingend up tempo heeft. Het middendeel ervan heeft ook een paar zeer onverwachte wendingen, en ik verheug me er dus al op om zo’n stuk voor het eerst voor een publiek te spelen…

Dan de tweede tournee. Dat zijn optredens onder de titel CITY TALENT TOUR. Hierin wil ik in iedere stad waar ik speel, een Top talent tussen 14 en 29 jaar uit die buurt laten meespelen. De voorbereiding daar van is heftiger dan ik dacht. Voor een aantal steden heb ik al gitaristen, maar voor die steden waar ik nog niemand heb, hebben we toch de kranten ingeschakeld. Ik hoop dat die er ook echt aan mee willen werken – op dit moment is dat nog niet helemaal zeker – omdat ik er van overtuigd ben dat er veel toptalent rondloopt. Alleen via de media zijn die toptalenten te bereiken. En voor de kranten moet het toch ook aantrekkelijk zijn omdat ik heb begrepen dat het voor het eerst in de Nederlandse muziekgeschiedenis gebeurt dat een gevestigd muzikant 15 optredens lang iedere avond zijn podium aanbiedt. Maar in ieder geval worden dit dus voor mij nog een paar spannende weken.
Gaat het goed komen…?
Aan dit programma werkt ook Digmon Roovers mee, dus swingend wordt het sowieso!
Ik had ook graag Sebastiaan weer mee laten drummen, maar helaas kon dat door bepaalde omstandigheden niet doorgaan.

De SACKSIONI METHODE die wat het schrijfwerk betreft nu helemaal klaar is, heeft zo vlak tegen de geplande uitkomst weer een nieuwe vertraging opgelopen en deze keer een zeer ernstige. Het komt er op neer dat drie kwart van de partituurafbeeldingen en de afbeeldingen van de oefeningen die in het boek staan, door de drukker zijn afgekeurd. Zij blijken niet de vereiste scherpte te bezitten. Het zijn precies die afbeeldingen die ik de laatste twee jaren gemaakt heb met de nieuwste CUBASE versie. Er zit dus een fout in dat programma – niet in de vorige CUBASE versies die ik de jaren daarvoor gebruikte – waardoor dit probleem zich, zonder dat ik me daar van bewust was -, aandiende. En erger nog: ik had alle originele partituren vanwege geheugen/ruimte gebrek al van mijn computer afgehaald! Zoals het er nu uitziet zal ik dus een heleboel werk over moeten doen.
Ik laat via de site op tijd weten wanneer nu de hernieuwde uitkomst datum zal zijn. Omdat het een vraag is die ik zeer vaak moet beantwoorden maak ik wel al vast bekend welke composities ik in de Sacksioni Methode, die uit twee delen bestaat, behandel:

Deel 1 (beginners):
Fingerstyle rechterhand basisstof voor het spelen van meerdere partijen tegelijk:
De duimwisselslag (Freighttrain,vereenvoudigde versie).
Functionele basnoten (Masai Mara).
Arpeggio’s (Eclips).
Intervallen (tertsen, sexten etc Aruba, 17 december 1977).
Voor de linkerhand: akkoorden en single-note spelen.

Het grootste deel van de oefeningen zijn fragmenten van
Sacksioni composities.

In dit deel staan de volledige partituren, inclusief alle vingerzettingen, van:
FREIGHTTRAIN
MASAI MARA
ARUBA, 17 december 1977
ECLIPS
en het 1ste deel van
JESSA

Deel 2 (gevorderden):
Gevorderde rechter- en linkerhandtechnieken.
Hammer on – en pulling off technieken (De Banjosong, De Kattendans, De Tweeling en Jessa deel 2)
Snelle akkoordwisselingen (Iers Feest)
Single-note melodieën (uit Iers Feest, De Tweeling, The Killy, Killy Song, The Roaring City en het middendeel van I Wish).
De Walking Bass techniek – lopende baslijn onder de harmonie en de
melodie van de nummers Walk Over en I Wish

Met de volledige partituren, inclusief alle vingerzettingen, van:
De BANJOSONG
De KATTENDANS
I WISH
JESSA
En extra:
THE FAST FINGER BOOGIE
en
DE TWEELING (TWINS)

Beide delen inclusief interactieve DVD waarop ik iedere oefening voorspeel.

Dan nog even dit:
Heeft iemand bij de NPS op 6 september de schitterende documentaire gezien over gitarist Jimmy Rosenberg? Zelden zo’n indringend verslag gezien van zo’n innemende maar totaal de weg kwijt zijnde, God van een gitarist. Zo kan het dus ook gaan met al je talent. Mocht je het niet gezien hebben: het is een absolute must voor iedere gitaarliefhebber. Zoek maar bij UITZENDING GEMIST. Het werd uitgezonden in het programma HOLLAND DOC.

Groet,

Harry Sacksioni

Bericht geplaatst op: 07 september 2007

Gerelateerde berichten:


This entry was posted in Harry schrijft and tagged . Bookmark the permalink.

Comments are closed.