TIEL – In de vorige show van Harry Sacksioni werd al duidelijk dat de gitaarvirtuoos steeds meer mogelijkheden ziet in de electrische gitaar, en dus in collectiviteit: Ook woensdagavond tijdens de première van zijn nieue programma in de Tielse Agnietenhof werd het publiek op overigens plezierige wijze met deze ontwikkeling geconfronteerd. Het was voor velen even wennen maar de overtuigingskracht van de veelal nieuwe stukken van Sacksioni zegevierde uiteindelijk over deze onwennigheid.
Wie de laatste shows van Sacksioni gezien heeft, zal niet zo verbaasd opgekeken hebben van de switch van het akoestische naar het electrische al zette de aanwezigheid van ex-Flairck bassist en gitarist Hans Visser hier toch enigszins een rem op. Het akoestische gedeelte dat zij het publiek na de pauze voorschotelden was zonder twijfel het hoogtepunt van het optreden, in het bijzonder het door Hans Visser geschreven Keltic en het door Sacksioni gecomponeerde De Tweeling.
Harry Sacksioni begon woensdagavond met de Ali Shuffle, waarna hij met zijn band, ditmaal bestaande uit Leon Scholten (drums en percussie), John May (percussie), Hans Visser’ (bas) en Jan de Leeuw (percussie, saxofoon, accordeon) enkele stukken van zijn’ over enige tijd uitkomende langspeler bracht. Mede door de ongekendheid van het publiek met deze nieuwe nummers sloeg de vonk in het begin nog niet echt over, maar dat veranderde vlak voor de pauze door het imponerende Blue Rondo à la Turk. Na de pauze werd het programma gevarieerder en ook levendiger. Het akoestische duel tussen Hans Visser en Harry Sacksioni was een uitstekende binnenkomer, en het eigenlijk voor ‘electrische gitaar geschreven Eclips een goede overgang.
Op de nieuwe elpee van Sacksioni worden twee nummers vocaal ondersteund door de Belgische rock’roll bekendheid Raymond van het Groenewoud nam een deel van het concert actief deel als zanger/gitarist. Een vreemde gewaarwording deze combinatie, die allesbehalve slecht uitpakte al bereikte het volume bij de toegift Je veux l’amour een absoluut hoogtepunt voor Sacksioni-begrippen. Van het Groenewoud zong naast de competities van Sacksion de cha, cha, cha en Bruxxelles by night.
Het siert Harry Sacksioni om het niet jarenlang bij het oude te houden, maar te zoeken naar nieuwe wegen, ook al zullen liefhebbers van het "oude repertoire" het daar nog wel moeilijk mee hebben. Het publiek in de Agnietenhof gaf zich in ieder geval na de pauze gewonnen en kreeg als bonus vier toegiften waaronder het aanstekelijke verhaal van de stoomtrein Bello.